Att säga ja

Nu är vi snart där. Jag har köpt skjortan, lagat skorna och min underbara gamla kamrat Ingela sydde in kostymen som hade mer vaddering än en 80-talsfilm. Agendan är spikad och tryckt och vi har bakat bröd, grillat kyckling, skapat kikärtsbiffar. Dessutom har Frida gjort pajer och knäckebröd. Vi har beställt vin och öl men fortfarande har vi ingen äpplecider som vi tänkt. Nu är det hår, tält, fotograferingsplatser, gäster och allt annat som skall ordnas…

…fast egentligen är det bara en enda sak som spelar någon slags roll överhuvudtaget…

På lördag säger vi Ja till varandra – Allt annat kommer att vara sekundärt. Vi går till en punkt jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle komma till.Vi säger ja till varandra och sedan går vi tillsammans.

När jag provade skjorta i veckan som gick tänkte jag mycket på just känslan av att gå tillsammans. Att gå i ett Ja

Det är något det.

Magnus

One thought on “Att säga ja

Leave a Reply

