Enkelt – 93 dagar kvar

Om drömmar föll till marken
För att finna plats att gro
Och växa upp till parker
Där drömmar kunde bo

Då skulle jag låta dom falla
och lätta från mitt bröst
och när nätterna blev kalla
Kunde jag se på dom som tröst

Jag tittar upp ibland och önskar
Jag tänker på det ibland
Att jag önskar
att allt vore
Enkelt

Om Stjärnor föll till marken
för att bli till sagans guld
så att drömmen kunde köpas
utan att man stod i skuld

Då skulle himlen bli ett svart hav
utan ljus att visa mig hem
och av drömmen blev bara skalet kvar
när jag öppnade ögonen

 Jag tittar upp ibland och önskar
Jag tänker på det ibland
Att jag önskar
att allt vore
Enkelt

Om tankar blev till verklighet
och du satt här intill mig
om jag visste att en evighet
Var den tid jag skulle ge dig

Då skulle jag låta oss falla
lika mjukt som om vi drömt
och de nätter som varit så kalla
kommer vi redan att ha glömt

Jag tittar upp ibland och önskar
Jag tänker på det ibland
Att jag önskar
att allt vore
Enkelt

Magnus Bäcklund

Sången som MP3

Leave a Reply

